Doç. Dr. Gökçe Gökalp 2012 yılından bu yana Ortadoğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümünde Eğitim Yönetimi ve Planlaması Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Lisans derecesini Psikoloji alanında ve Yüksek Lisans derecesini Genel/Deneysel Psikoloji alanında California State University, Northridge de tamamlamıştır. Doktorasını University of Southern California’da (USC) eğitim psikolojisinde tamamlayan Gökçe Gökalp, doktora sonrasında USC Rossier Eğitim Fakültesi bünyesinde Doktora Destek Merkezinde doktoralı uzman olarak görev yaptı. Merkez kapsamında doktora öğrencilerine yönelik özellikle tez yazma süreçleri ile ilgili akademik destek programları geliştirerek, doktora öğrencilerine danışmanlık hizmetleri sundu. ODTÜ’de öğretim üyesi olarak görev yapmaya başladıktan sonra ise bu çalışmaları ODTÜ’ye taşıyarak ÖYP Kapasite geliştirme projesi kapsamında lisansüstü öğrencilere tez araştırması ve yazım süreci ile ilgili destek hizmetleri sunan Lisansüstü Eğitim Akademik Destek birimini kurdu. Projenin devam ettiği 3 yıl boyunca lisansüstü öğrencilere araştırma yöntemleri, tez yazımı, zaman yönetimi gibi konularda akademik destek hizmetleri sundu, tez yazım kampları ve oryantasyon programları düzenledi. Şu anda ise bu çalışmaları genişleterek araştırmacı iyi oluşu ve ruh sağlığını da kapsayan konularda seminerlerin düzenlendiği farkındalığı artırmaya yönelik içeriklerin paylaşıldı Akademik İyi Yaşam oluşumu kapsamında destek çalışmalarına devam etmektedir. Bunlara ek olarak 2016-2021 yılarında ODTÜ Eğitim Fakültesinde dekan yardımcısı olarak görev yapmıştır ve üniversite’nin farklı komisyonlarında görev almıştır. Araştırmalarını lisansüstü eğitim, lisansüstü öğrencilerin geleceğin araştırmacıları ve akademisyenleri olarak gelişimleri, iyi oluşları, akademisyen yetiştirme yaklaşımları ve yükseköğretimde kriz ve kriz yönetimi konularında yürütmektedir.
Gökçe Gökalp serves as a faculty member at the Educational Sciences Department in Middle East Technical University since 2012. She completed her undergraduate degree in Psychology and her Master’s degree in General/Experimental Psychology in California State University, Northridge. She received her Ph.D. in Educational Psychology from the Rossier School of Education at the University of Southern California. She held an administrative position as a student affairs specialist at the Rossier School of Education’s Doctoral Support Center for 4 years after receiving her Ph.D. In the center she was responsible for developing and providing academic support and advisement services to doctoral students in relation to dissertation writing process. She continued this work once she was employed as a faculty member at the Middle East Technical University as part of a Project related to future faculty development program, establishing the Graduate education and academic support office. During the 3 years of the project she developed and provided academic support services such as thesis writing, research methods, time management and organized orientation programs and thesis writing camps. She has currently expanded this work to also include researcher well-being and mental health through organizing seminars in these topics, through developing and sharing content to raise awareness about well-being of researchers via an online Academic well-being ¨Akademik İyi Yaşam¨ platform. Between 2016-2021 she has served as the vice dean of the Faculty of Education at the Middle East Technical University and served in university committees. She conducts research related to graduate education, the development of graduate students as future researchers and academicians, researcher well-being, approaches to raising academicians and crisis and crisis management in higher education.