Doç. Dr. Elif Bengü

Doç. Dr. Elif Bengü
Üye

Doç. Dr. Elif Bengü, lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nda tamamlamıştır. Ardından yüksek lisans ve doktora çalışmalarını ABD’de Cincinnati Üniversitesi’nde Eğitim Teknolojileri ve Öğretim Tasarımı alanında ikili (dual) yüksek lisans ve doktora programı kapsamında sürdürmüştür. Doktora çalışmalarının ardından Kentucky Üniversitesi Uluslararası Ofisi’nde yabancı öğrenci danışmanı olarak görev yapmıştır.

Türkiye’ye döndükten sonra kariyerine Istanbul Okan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde devam eden Dr. Bengü, burada öğretmen eğitimi ve yenilikçi öğretim ve öğrenme tasarımları konularına odaklanmıştır. Daha sonra Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ)’ne katılmış ve Öğrenme ve Öğretme Merkezi’ni (CeLT) kurmuştur. Etkin öğrenme yöntemleri ve yenilikçi yaklaşımlar ile destekli öğretim yoluyla lisans derslerinin yeniden tasarlanmasına katkıda bulunmuş ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ile uyumlu Küresel Sorunlar ve Sorumluluklar Müfredatı’nın koordinasyonunu farklı bölümlerden akademisyenlerin yer aldığı disiplinlerarası bir ekiple birlikte yürütmüştür.

Son olarak, akademik iznini (sabbatical) geçirdiği Japonya’da, Tokyo Üniversitesi ev sahipliğinde, Beşli Sarmal Modeli’nin (Quintuple Helix Model) yükseköğretimde Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını desteklemek amacıyla nasıl uygulanabileceğine ilişkin yer temelli araştırmalar yürütmüştür. Bu süreçte Kanazawa Üniversitesi, Kyoto Üniversitesi ve Birleşmiş Milletler Üniversitesi (UNU) gibi kurumlarla iş birliği kurmuştur.

Bu çalışmaların bir sonucu olarak, Birleşmiş Milletler Üniversitesi (UNU) tarafından yürütülen Yükseköğretimde Sürdürülebilirlik Girişimi (HESI) kapsamında, “Yükseköğretimin Gelecekleri ve Yapay Zekâ” temalı Eylem Grubu’na katılmak üzere davet edilmiştir.

Dr. Bengü’nün güncel araştırmaları, yükseköğretimi SKA ile disiplinlerarası ve topluma dayalı yaklaşımlar aracılığıyla ilişkilendirmeye odaklanmaktadır. Üniversitelerin toplumla daha güçlü bağlar kurarak daha sağlıklı ve sürdürülebilir topluluklar inşa etmesine yönelik modeller üzerinde çalışmaktadır. Bu çerçevede, Prof. Dzulkifli Abdul Razak tarafından ortaya konan “Communiversity” kavramından ilham alarak, üniversitelerin toplumun ayrılmaz bir parçası haline gelmesi gerektiğini vurgulamaktadır.